Start pro podnikání a franchising
Start pro podnikání a franchising

Čeština (Česká republika)English (United Kingdom)

Tři základní pravidla pro úspěšné podnikání

Pokud stejně jako my žijete v České republice a měli jste možnost s někým řešit klady a zápory života podnikatelů, tak určitě víte, že i když se názory rozcházejí, většinou převažuje ne právě pozitivní pohled na podmínky, s nimiž se musí podnikatelé vyrovnávat den co den. Není naší snahou přesvědčit vás o opaku, ale jak to tak obvykle bývá, pravda se skrývá někde uprostřed. Podnikání a s ním spojený styl života má své klady a zápory.   V tomto článku vám přineseme tři základní pravidla pro co možná největší úspěch z podnikání. Tato pravidla nejsou univerzální, ale sestavili jsme je na základě vlastních zkušeností z několika oblastí podnikání.

  1. Začněme tím nejdůležitějším a předpokládejme, že plánujete podnikat v oblasti, v níž se skutečně vyznáte, nebo jste aspoň dostatečně odhodlaní naučit se vše potřebné dokonale. Pokud tomu tak je, je to super. Dále předpokládejme, že znáte i podmínky, které vládnou tomuto odvětví, a nezapomeňte ani na znalost své konkurence. Bez těchto informací budete takříkajíc „střílet naslepo“.
  2. V prvním kroku se nejdříve zamyslete nad tím, jaké podnikání vás zaujalo a proč? Pravděpodobně se toto podnikání něčím zásadně odlišuje od většiny a to je skutečnost, která je zásadní. Základem vašeho úspěchu bude totiž vaše snaha odlišit se. Nejlepší je se odlišit mimořádnou konkurenční výhodou, díky které si vybere zákazník právě vás. Vaší konkurenční výhodou může být cokoliv, nejen cena. Poskytujte služby nebo kombinace služeb, které nikdo neposkytuje, nebo najděte zboží, které u nás zatím není dostupné. Vaše možnosti jsou otevřené.
  3. Důležitá je znalost legislativy, ale to by mělo být samozřejmostí pro každého schopného podnikatele. Nemusíte mít vystudované právo, ale pokud si nevíte rady, obraťte se na odborníky, kterým důvěřujete. Hlavní a nejdůležitější radou je, abyste se nezapomněli prodat. V tomto kroku byste měli myslet na vlastní propagaci a možnosti marketingu, které jsou ideální právě pro vaše odvětví podnikání. U reklamy byste v první řadě měli znát svou cílovou skupinu. Pokud například začínáte vyrábět revoluční policové systémy, budou vaším cílem hlavně obchodníci, a proto se pro vás nebude hodit přístup jako u prodeje zboží každodenní spotřeby. Pokud si nevíte rady, nevěšte hlavu. Inspirovat se můžete odbornou literaturou nebo můžete přímo oslovit specializovanou agenturu či odborníka.

Naší poslední, bonusovou radou je vytrvalost. Velmi málo podniků začne prosperovat okamžitě, či dokonce v průběhu prvního roku. Právě proto musíte být duševně i finančně připraveni obětovat téměř vše svému podnikání. Ale pokud je váš přístup k podnikání správný a máte i trochu štěstí, určitě to zvládnete a všechna investovaná energie se nakonec vyplatí.

Víme, že podnikatelský chlebíček patří mezi ty tvrdší, ale pokud je vaším snem stát se vlastním pánem, určitě se vyplatí dát šanci sobě samému.